Založ si blog

CO kryty na Slovensku, je to pravda alebo len omyl ? Časť 1.

JE TO PRAVDA ALEBO OMYL ?

Dostal som myšlienku pozrieť  pár CO krytov, o ktorých som dostal informáciu, že by mali byť voľne prístupné čo ma prekvapilo.

Balím všetky potrebné veci  je okolo osem hodín večer a vydávam sa na cestu a rozmýšľam ako CO kryty , ktoré majú slúžiť pre verejnosť v prípade ohrozenia môžu byť len tak prístupné.

Podľa  informácii, ktoré som dostal nachádzam prvý CO kryt, ktorý sa nachádza blízko železničnej trate a vedľa stojacich firiem.

Schádzam dole schodmi a vidím pred sebou otvorené železné bezpečnostné dvere, ktorými sa vchádza do vnútra.

img_20170513_212527

Mám zmiešané pocity s toho, keď vidím ako je ľahké sa dostať dnu. Kryt je úzky a po oboch stranách sa nachádzajú lavičky. Po pár metroch nachádzam na lavičke fľašku vodky asi niekto si tu bol vypiť len je zaujímavé, že fľaška je s čias Československa. V kryte som našiel nakoniec ešte jednu fľašku alkoholu položenú na umývadle tiež to bola stará fľaška.

Na lavičkách sú drevené bedne, po ich otvorení sa vo vnútri nachádzajú filtre vzduchu.

img_20170513_212626

Na konci chodby na pravej strane sa nachádza maličké WC s umývadlom, po ľavej strane kryt pokračuje ďalej úzkou chodbou. Na konci tejto chodby sa nachádza na ľavej strane jedna miestnosť, ktorá slúžila ako technická časť tohto CO krytu. Na konci tejto miestnosti je elektrická skriňa, v ktorej sú všetky káble prestrihnuté.

img_20170513_213240img_20170513_213308

Tento kryt by už asi s veľkou ťažkosťou mohol slúžiť pre obyvateľov.

 

Na pravej strane pokračuje kryt ďalej chodbou, na ktorej sa na konci nachádzajú v pravo ťažké bezpečnostné dvere za nimi je ďalší výstup vonku.

Každý CO kryt má viacero vstupov takzvane slúžia aj ako vstupy a núdzové východy zároveň.

Je pozoruhodné, že už sa nie vo všetkých krytoch robia pravidelné revízie ako to bolo v minulosti.

Dokonca v Bratislavskom kraji si môžete niektoré s týchto CO krytov aj prenajať .

img_20170513_212858

Odchádzam odtiaľto a zmiešané pocity vo mne stále pretrvávajú a vynára sa mi veľa otáznikov ako to bude vypadať v ďalšom kryte civilnej ochrany.

Kde som sa vybral o pár dní neskôr viac o tomto CO kryte si môžete prečítať v druhej časti.

Prehliadku s prvého krytu si môžete pozrieť aj vo videu nižšie. Fotky nájdete na tomto odkaze :

https://www.facebook.com/pg/Exploring-Wolf-1905251876399390/photos/?tab=album&album_id=1905932426331335

CO Kryt 4 nemocnica – toto musíte vidieť

06.06.2017

Tento krát som sa vybral do CO krytu, ktorý má slúžiť pre pacientov v nemocnici v prípade ohrozenia našej krajiny. Článok pokračuje pod videom 23:00 hodín večer a ja som sa vybral navštíviť ďalší CO kryt. Musel som ísť až neskoro v noci, keď sa tu nepohybujú ľudia. Otváram dvere do CO krytu a hneď na začiatku vidím, že vchádzam po schodoch zrekonštruovaného [...]

CO Kryt 3 – Koľko ich je ešte funkčných ? – Hororový námet

02.06.2017

Tento krát som sa vybral prezrieť jeden objekt a po ceste som natrafil na CO Kryt pri rómskej osade. Po predieraní sa trávou som sa dostal ku vchodu a hneď ma zaujala dlhá chodba na začiatku. Video som Vám spracoval, ale tento krát nebolo čo ukázať, lebo naši spoluobčania vzali všetko. Veľmi som sa čudoval. Vzali dokonca ťažké železné dvere aj zárubne, Vybavenie aké [...]

Keď umyť tak poriadne

01.06.2017

Keď umyť tak poriadne asi si povedala aj pani na Videu keď umývala svoje auto 😀 Čoskoro Vám prinesiem článok v pokračovaní CO krytov na Slovensku a tento krát som sa vybral do CO krytu k rómskej osade. Ako to tam vypadalo sa dozviete onedlho v článku, ktorý pre Vás píšem a k tomu budete mať ako vždy aj video.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

exploringwolf

Keď niečo chceš tak to aj dosiahneš !

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 53236x
Priemerná čítanosť článkov: 4436x

Autor blogu