Založ si blog

Opustený detský domov – Modrý Kaštieľ obec Necpaly

Aj tento krát som Vám spracoval video, ktoré si môžete pozrieť na začiatku článku a fotky nájdete na tomto linku :
https://www.facebook.com/pg/exploringwolf/photos/?tab=album&album_id=1911549485769629

Opustený detský domov  – Modrý Kaštieľ  obec Necpaly

Ďalší krásny deň vybral som sa tento krát pozrieť starý modrý kaštieľ nachádzajúci sa na námestí obce Necpaly.

Podľa dostupných informácií  viem, že tento kaštieľ pochádza s 19. storočia a patril rodine Justhovcov. Po vzniku Československa bol zoštátnený a pre účely detského domova slúžil od roku  1965.V roku 2000 bol detský domov presunutý do nových priestorov a od vtedy kaštieľ chátra. Dnes však táto stavba vôbec nepripomína detský domov ba ani pamiatku.

Kašteľ

Z jeho prednej vonkajšej strany s balkónom síce stále pôsobí majestátne, no čím viac sa blížim ku vstupu dnu, tým viac je schátralý a zničený. Vo vnútri často narážam na prázdne fľaše z vína, alkoholu a cigaretové ohorky. Na spodnom podlaží sa nachádzajú toalety a vstup do pivnice. Na stropoch izieb už značne opadáva omietka a po stenách sú otrhané pozostatky z rôznych druhov tapiet. Vandali tu nenechali na mieste ani kovové rúry. Tie sú skoro vo všetkých izbách vytrhané a okná porozbíjané.

foto-7

Na vrchnom poschodí je to v rovnako dezolátnom stave. Po zemi je sklo a pozostatky okien. Ani dvere už neplnia svoj účel. Teraz sú pohodené na zemi. Izby boli celkom priestranné a svetlé. Dokonca je ešte všade pôvodná drevená podlaha, ktorá je celkom zachovalá až na pár miest, kde už je povytrhávaná nejakými vandalmi.

foto-5

Z vrchného poschodia vedú schody do podkrovia. Tu už nie je moc čo vidieť, iba podperné stĺpy a strecha. A taktiež veľa prázdnych fliaš. Bol som tu prvý krát pozrieť asi pred rokom a je veľmi smutné, ako sa to za tú dobu zmenilo. Keď som tu bol, nebolo to ešte tak rozpadnuté a poničené ako vtedy. Je veľká škoda, že tento kaštieľ  dopadol takto.

foto-3

Podotknúť už asi len toľko, že v obci sa nachádzajú spolu štyri kaštiele. Tri chátrajú a jeden vlastní súkromná osoba a je kompletne zrekonštruovaný ale neprístupný pre verejnosť. Modrý kaštieľ o ktorom je tento článok sa nachádza oproti obecnému úradu.

Prečo obec, ktorá je správcom tejto nehnuteľnosti necháva ju len tak napospas?

 

Exploring Wolf

CO Kryt 4 nemocnica – toto musíte vidieť

06.06.2017

Tento krát som sa vybral do CO krytu, ktorý má slúžiť pre pacientov v nemocnici v prípade ohrozenia našej krajiny. Článok pokračuje pod videom 23:00 hodín večer a ja som sa vybral navštíviť ďalší CO kryt. Musel som ísť až neskoro v noci, keď sa tu nepohybujú ľudia. Otváram dvere do CO krytu a hneď na začiatku vidím, že vchádzam po schodoch zrekonštruovaného [...]

CO Kryt 3 – Koľko ich je ešte funkčných ? – Hororový námet

02.06.2017

Tento krát som sa vybral prezrieť jeden objekt a po ceste som natrafil na CO Kryt pri rómskej osade. Po predieraní sa trávou som sa dostal ku vchodu a hneď ma zaujala dlhá chodba na začiatku. Video som Vám spracoval, ale tento krát nebolo čo ukázať, lebo naši spoluobčania vzali všetko. Veľmi som sa čudoval. Vzali dokonca ťažké železné dvere aj zárubne, Vybavenie aké [...]

Keď umyť tak poriadne

01.06.2017

Keď umyť tak poriadne asi si povedala aj pani na Videu keď umývala svoje auto 😀 Čoskoro Vám prinesiem článok v pokračovaní CO krytov na Slovensku a tento krát som sa vybral do CO krytu k rómskej osade. Ako to tam vypadalo sa dozviete onedlho v článku, ktorý pre Vás píšem a k tomu budete mať ako vždy aj video.

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

exploringwolf

Keď niečo chceš tak to aj dosiahneš !

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 53230x
Priemerná čítanosť článkov: 4436x

Autor blogu